Talvel trenni / Training in the winter

Friday, December 04, 2015

i <3 trail running:

Ma ei tea, kas ma olen ainuke, kellel on kuskil novembri keskpaigast detsembriga saabuva jõuluajani välja maru raske end sundida ajendada püsti tõusma, tossud jalga panna ja õue trenni minna tegema. Värske õhu kätte...Nüüdseks on vist möödas juba rohkem kui nädal-poolteist viimastest regulaarsetest jooksuringidest või kepikõnni tiirudest. Küll on ilmad olnud maru halvad ja hallid, ühtäkki on vihma hakanud liigagi palju sadama või on diivanil teki all lösutamine tahtejõust võitu saanud. Samuti kaob päevavalgus niivõrd ruttu käest, et kui ükskord õhtupimeduse saabudes koju jõuan ning aknast välja vaadates enda peegelpilt väljas oleva pimeduse ja lambivalguse kombinatsioonis vastu vaatab, mõtlen tihti, et ah, küll ma homme lähen...Vabandusi võib siinkohal ilmselt paljugi välja tuua, kuid tegelikult ei tohiks ju ükski neist olla õigustatud. Olles harjunud end aga nädalas mitu korda korralikult liigutama (ja vastavalt sellele ka sööma) tekib vaikselt selline lootusetu laisa inimese tunne peale, mis mulle kohe üldse aga ei meeldi. Eriti veel, kuna lubasin ju iseendale, et kannan enda eest paremini hoolt. Mõtteisse on tunginud tobe mõte, et las praegu kõik olla nii nagu on, et küll uuest aastast alustan jälle. Kuid tegelikkuses ma ju tean, et ilma hea füüsilise koormuseta lähen ma peast täitsa lolliks. 

Kuna jõusaalis mulle suures osas käia ei meeldi, olen ma juba aastaid oma trennikavasse pistnud youtube'ist leitud trenne. Jõusaalid on minu jaoks pisut igavad ning muutuvad sageli pikka aega järjest käies üksluiseks. Ilmselt seetõttu, et enamasti käisin seal üksinda ja ega väga omapäi neid harjutusi ka masinate peal teha ei osanud. Heaks alternatiiviks ongi sel puhul õhtul kodus matt laiali rullida ja nii kolmveerand kuni tunni aja jagu omaette tempos videote eeskujul trenni vihtuda. Pärast on hea otsejoones dušši alla ning sealt edasi juba väsinuna ja hea tundega voodisse veereda. Ilmselt see mulle kodus treenimise osas kõige rohkem meeldibki - ei pea pärast trenni poolniiskena jõusaali garderoobis näiteks teksasid jalga venitama. Saab kasvõi pidžaama selga panna!
Ideaalis olengi ma mõelnud planeerinud nüüd 3 korda nädalas siiski joosta, hoolimata temperatuuridest, ning 2 korda siis antud videote järgi rohkem toonust tõstvale treeningule keskenduda. Väga halva ilma ja suurema laiskuse korral, nagu näiteks sel nädalal, on võimalik muidugi ka siis ainult videote järgi võimelda ning kardiona kõndimist arvestada. Ja kui lumi peaks viimaks maha tulema, siis tahaks muidugi vähemalt nädalavahetusel ka suusatama jõuda.

Aja jooksul on muidugi ka mul tekkinud oma lemmikvideod, mida siis aina jälle ja jälle trenni tegemiseks kasutan. Enamiku puhul pole vaja lisavarustust, kuid hantlid võiksid võimalusel siiski olemas olla (või veega täidetud pudelid!). Kogu kompott koosneb nii kogu kere treenivatest kui ka siis mingile spetsiifilisele piirkonnale keskenduvatest videotest. 

Esiteks alustaksi siis nendest videotest, millega ma kunagi alustasin, liikudes edasi nendeni, mida hakkasin rohkem kasutama, kui keresse rohkem ka jõudu tekkis ning eelmised liialt kergeks hakkasid muutuma. Kui vahepeal mingi paus sisse jääb, siis alustan aga jälle pisut lihtsamatega otsast peale ja nii see ring käib. Panen kõik videod linkidena siia üles, siis saate ise peale klikates sobivad enda jaoks soovi korral välja valida.

I am not sure if I am the only one who suffers from major lack of motivation, when it comes to the time between dark and rainy november and christmassy december. It is somehow just so hard to make myself stand up, put my sneakers on and actually go outside to work out. Into the fresh air...It must be now a week and a half since the last regular longer runs or nordic walking rounds. The weather has been heavy and grey, it has been raining cats and dogs or the occasional laying on the couch and doing nothing has got the best of me. One thing must be also the obnoxious lack of daylight. When I come home it is mostly already dark outside. So when I look out and I see the darkness mixed with the shadow of my sad self on the window, I just think 'Oh, tomorrow'...There can be all kinds of excuses brought up, but none of them should be actually justified. I am used to being properly active several times a week (and to also eating according to that), so this situation now makes me feel just hopelessly lazy, which I deep down don't like at all. Especially as I promised to take better care of myself. But somehow I just seem to think, that I should let it all be how it is, I will start again after NYE. But in reality I know I will just go mad without any good physical activity. 

Since I don't like going to the gym, I have been for a few years adding some youtube based trainings into my routine. Gyms happen to be a bit boring and over time tend to become rather tedious to me. Probably because I used to go there all by myself and I don't really know what to do or how to use all those machines to make the most out of it. Apart from the usual treadmill, spinning and rowing machine, hehe. And that's where a lovely alternative comes in: roll out your matt and use 45 minutes up to one hour of your time doing exercises watching youtube videos in your own home. That is one of the things I love about it: you can afterwards just go into the shower and then roll into bed. No reason to desperately pull up jeans in the humid gym lockerroom, put on your PJ's instead - bliss!

Ideally, I have thought planned to still try and run three times a week, no matter the temperatures, and then twice a week do the videos, in order to build up some muscle strength. Or when I feel more lazy or the weather happens to go all loco, just like this week, I will just combine all these videos. And if the snow happens to come down, I want to fit in a few skiing sessions at least on the weekends! 

Over the time I have picked out my favourite videos which I do time after time again. Most of them do not recquire any extra equipment, but if possible, use some dumbbells (or filled water bottles!). The list consists of whole body workouts as well of workouts focusing on a special body part. So I would first start off with some easier videos, that I once started with, moving onto some more difficult ones. If I happen to have a longer pause, I just go back to the easier ones and start building up strength again. Just the usual circle. :) I will list all my favourite videos as links, so just click on the ones you happen to be interested in and have fun!

Esimene blokk koosneb siis Valerie Watersi videotest. Seal siis enamasti vaja ühte videot korraliku trenni tegemiseks vastavalt enda võimetele mitu korda läbi teha. Tegin just hiljuti siin nimekirjas esimest videot ning tõmbas võhma välja küll! Tema puhul meeldib mulle see, et ta ei sunni inimest trenni tehes pidevalt oma võimete piiril, higimull otsa ees, ohkides rügama, mistõttu sobib ta ka pisut trennikaugemale inimesele trenniharjumuse tekitamiseks. Videod lähevad kaasa tehes ruttu ning tagab kindlasti ka hea enesetunde, mis on ju kõige tähtsam!

So the first block consists of videos by Valerie Waters. She usually asks you to repeat her videos one to two times, according to your own capabilities. I just recently did her cardio routine - makes me still sweat! What I like about her is that she doesn't make you cross the line of your capabilities all the time, which makes her great for people who are not so used to working out all the time, but want to tone up a bit. Just to create a good training habit and make you feel good, that is the most important. 

4. One Dumbbell Total Body Workout 

Fitnessblender pakub oma videokanalil ääretult palju erinevaid variante ning võimalusi hea trenni tegemiseks, samuti kasutan ma aeg-ajalt nende venitusharjutusi. Soovitan soojalt nende kanalil ringi vaadata ning endale huvi pakkuvaid asju järele proovida, isegi kui tundub alguses võimatult raske olevat. Kui ma oma tavapärastest videotest ära kipun tüdinema, kiikan sageli just nende kanalile, et midagi uut leida.

Fitnessblender offers a very wide variery of training videos to select from. I also often use their cool-down or stretching videos. I really recommend to look around their channel and try stuff that sounds interesting, even if it might be tough at first. If I happen to get bored with my usual routines, I often check out their channel to find something new. 

1. 10 Minutes Ab Workout
2. 100 Squat Challenge
3. Bodyweight Only Fat Burning HIIT Workout 
4. Leg Slimming Pilates Butt and Leg Workout 
5. 40 Min Cardio HIIT Workout


XHIT on minu viimase aja üks lemmikuid. Videod on enamasti hea pikkusega ning huvitavad. Samuti pakuvad nad laias koguses nii-öelda staaride treeningvideosid: Victoria Secretsi modellidest mitmete kuulsate näitlejate ja lauljateni välja. Lisaks veel palju erinevates pikkustest ja erinevate intensiivsusastetega kõhulihaste harjutustega videosid. Minu jaoks on XHIT'i videod olnud alguses kõige keerulisemad, kuid hiljem ka kõige nauditavamad. Samuti on siin igavuse korral alati midagi uut leida.

XHIT is one of my latest favourites. The videos usually have a great length, which makes them interesting enough to not get bored very fast. They also offer a vide range of different videos inspired of famous celebrities: from VS models to many known actors and singers. XHIT also offers many different ab exercises in different lengths, from 3, 5, 7 up to 10 minutes. For me personally, XHIT has been one of the most difficult ones, but it has become one of the most enjoyable ones now. It also offers always something new to discover, when I happen to be bored with the old videos. 

1. 10 Minute Ab Workout
2. Miley Cyrus Leg Workout
3. Total Arm Workout
4. 9 Exercises To A Flat Stomach 
5. The Kim Kardashian Butt Workout (nimi on ausõna eksitav, kuid vaevalt, et tulemuseks Kimi tagumik on! :'D)



Hiljuti proovisin järele ka joogat ning sattusin siis Yoga With Adriene kanalile, kust siis esmalt just algajatele mõeldud videod välja otsisin. Üksinda toas olles neid tehes on mulle suureks üllatuseks meeletult rahustav ning pärast on niivõrd hea olla. Taoline venitamine saab muidugi ainult igavesti hea olla, ükskõik, millise eluala inimesega tegemist on.

I recently also tried out yoga at home, which made me discover the channel Yoga With Adriene. I checked out these two videos meant for the beginners and I must say, to my surprise, it was extremely relaxing and made me feel so good afterwards. That kind of stretching can only do good, no matter what kind of a person your are otherwise. 

1. Yoga For Complete Beginners
2. Yoga For Beginners 

Loodan, et vähemalt kellelegi leidub siit midagi sobivat, et ka talvisel ning pimedal ajal end liikumas hoida.
I hope there is at least something here to keep you active during these dark winter months. 

You Might Also Like

0 comments